رکود بی‌سابقه شرکت هواپیمایی بوئینگ در سال 2020

تهران- ایرنا- به دنبال سقوط دو فروند هواپیمای ماکس 737 بوئینگ، این شرکت آمریکایی نتوانست در ژانویه سال 2020 برای اولین بار در 60 سال گذشته هیچ سفارش از طرف ایرلاین‌های خارجی دریافت کند.  

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، در ادامه فشار مالی به علت زمین گیر شدن کلیه هواپیماهای ماکس 737، شرکت بوئینگ آمریکا نتوانست در ماه ژانویه هیچ سفارشی دریافت کند و این اتفاق از سال 1962 تا کنون بی‌سابقه بوده است.  

به رغم فشارهای مالی بسیار بر بوئینگ، ایرباس رقیب اروپایی این شرکت تولید کننده هواپیما توانسته در ماه ژانویه سال جاری 274 سفارش از ایرلاین‌های خارجی دریافت کند.  

پس از آنکه اداره هواپیمایی فدرال (FAA) به علت سقوط دو فروند هواپیمای کلیه هواپیماهای مکس 737 را زمین گیر کرد،  در اواخر ژانویه شرکت بوئینگ اولین ضرر سالانه خود را در 23 سال گزارش داد.  

وزیر خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته با شبکه اقتصادی فاکس‌بیزنس مصاحبه کرد و درباره رشد تولید ناخالص ملی سال 2020 گفت: فکر کنم که پیش‌بینی‌های ما به دلیل (مشکلات) بوئینگ و دیگر عوامل کاهش یافته است. بنابراین (رشد تولید ناخالص ملی) پایین‌تر از (رقم پیش‌بینی شده) خواهد بود.  

استیو منوچین افزود: می‌توانستیم به رشد سه درصد دست یابیم اما بوئینگ که بزرگترین صادرکننده (آمریکا) است، ضربه شدیدی به صادرات ما زده است.  

هیات مدیره بزرگترین شرکت هواپیماسازی جهان در راستای اعتمادسازی دوباره، ماه پیش دنیس مولنبرگ مدیرعامل این غول هواپیمایی را برکنار کرد و دیوید کالهون رئیس هیات مدیره شرکت جانشین او شد.  

29 اکتبر2018 (هفتم آبان 1397) یک فروند هواپیمای بوئینگ مدل 737 مکس متعلق به شرکت لاین‌ایر در یک پرواز داخلی در اندونزی دچار سانحه شد و همه 189 سرنشین آن جان باختند.  

حدود پنج ماه بعد از این حادثه، 10 مارس 2019 (با 19 اسفند 1397)، یک فروند هواپیمای دیگر شرکت بوئینگ از همین مدل در پرواز شماره 302 خطوط هوایی اتیوپی که از فرودگاه بین‌المللی بوول اتیوپی عازم فرودگاه بین‌المللی جومو کنیاتا واقع در نایروبی پایتخت کنیا بود، دچار سانحه مشابهی شده و همه 157 نفر سرنشین آن کشته شدند.  

پس از این حوادث، همه هواپیماهای بوئینگ مدل 737 مکس در جهان تا رفع اشکال نهایی، زمینگیر شدند.  

بوئینگ امیدوار است با رفع نواقص این هواپیما، تولید و فروش آن ادامه یابد بویژه آنکه تولید 400 فروند مدل مکس 737 به پایانی رسیده اما تحویل آن‌ها منوط به رفع نواقص هواپیماست.  


خرید بلیط هواپیما

بدلیل گذشت 15 دقیقه از زمان آخرین بروز رسانی باید جستجوی خود را تکرار نمایید.


جستجوی جدید
×
English العربی

راهنمای نصب اپلیکیشن iOS

1. در مرورگر سافاری در نوار پایین همین صفحه این دکمه را فشار دهید :

2.در منو باز شده ردیف پایین را به سمت چپ بکشید (در iOS13 به سمت بالا بکشید) و این دکمه را فشار دهید :

3. در بالای صفحه این دکمه را فشار دهید :

4. پس از بستن مرورگر، آیکون اپلیکیشن به گوشی شما اضافه شده و آماده استفاده میباشد.

1.في أسفل متصفح Safari ، انقر فوق :

2.في القائمة المنبثقة ، اسحب الصف السفلي إلى اليسار (iOS13 اسحب إلى أعلى) واضغط على هذا الزر:

3. في الجزء العلوي من الشاشة ، اضغط على هذا الزر:

4. بعد إغلاق المتصفح ، أيقونة التطبيق على الهاتف لقد أضفت وجاهزة للاستخدام.

1. In the toolbar on the bottom of the Safari browser, click on :

2. Select the :

3. In the next step, in the top right corner, click on :

4. A shortcut of the app will appear on your home screen, and the app is ready to use.